„Zagubione uczucia” – między socrealizmem a polską szkołą filmową

Są w dziejach polskiej kinematografii swego rodzaju białe plamy, które zbywa się krótką wzmianką, przeskakując nad nimi od jednego znaczącego zjawiska do drugiego. Niespełnione nadzieje, zmarnowane szanse, niewybrane – lub odgórnie zablokowane – drogi… Takim właśnie skrawkiem na kartach filmowej … Czytaj dalej „Zagubione uczucia” – między socrealizmem a polską szkołą filmową

Pán Tragáčik a Fantomas czyli fantastyczny świat Petera Kľúčika

Domeną prac Petera Kľúčika jest różnorodność połączonych ze sobą motywów naturalnych i fantastycznych układających się w niepowtarzalną, bajkową kompozycję. Jego ilustracje przypominają mi magiczne światy Jacka Yerki, którego uwielbiam. Niczym nieskrępowana wyobraźnia, precyzja, wyrafinowana dbałość o detale, przesada i dowcip. … Czytaj dalej Pán Tragáčik a Fantomas czyli fantastyczny świat Petera Kľúčika